Σαφή ευρήματα: τα δαμάσκηνα είναι ευεργετικά για τα οστά

yperikon 19/03/2019 122 0 0

Σαφή ευρήματα: τα δαμάσκηνα είναι ευεργετικά για τα οστά

Σαφή ευρήματα: τα δαμάσκηνα είναι ευεργετικά για τα οστά

 

Πόσα δαμάσκηνα πρέπει να τρώμε για να αρχίσουμε να "χτίζουμε" οστά;

Απάντηση: Οι ειδικοί λένε ότι έξι δαμάσκηνα την ημέρα χρειάζονται για να τονώσετε τον οστικό σας ιστό.

 

Οι ερευνητές διεξήγαγαν μια δοκιμή διάρκειας 6 μηνών που περιλάμβανε 48 γυναίκες ηλικίας 60 και 70, οι οποίες αναγνωρίστηκαν ως έχουσες οστεοπενία, στις οποίες οι 16 συμμετέχουσες κατανάλωναν 50 g ή περίπου 6 δαμάσκηνα, άλλες 16 κατανάλωναν 100 g ή 9-10 δαμάσκηνα και οι υπόλοιπες 16 ήταν μια ομάδα ελέγχου και έφαγαν  αποξηραμένα μήλα.

 

Οι ερευνητές μέτρησαν  την οστική πυκνότητα των συμμετεχόντων,  στο ισχίο, την οσφυϊκή μοίρα της σπονδυλικής στήλης και την ωλένη και εξέτασαν συγκεκριμένους δείκτες της υγείας των οστών στο αίμα κατά την έναρξη της μελέτης και πάλι 3 μήνες και 6 μήνες αργότερα. Ανέφεραν επίσης την πρόσληψη θρεπτικών ουσιών από τους συμμετέχοντες για να συμπεριλάβουν όλους τους άλλους πιθανούς παράγοντες που επηρεάζουν την υγεία των οστών, όπως η κατάσταση της βιταμίνης D, η πρόσληψη ασβεστίου, η άσκηση και η συνολική διατροφή.

 

Στην ομάδα ελέγχου της κατανάλωσης μήλων, η BMD παρέμεινε αμετάβλητη ή μειώθηκε.

Αλλά και στις δύο ομάδες των γυναικών που έτρωγαν τα δαμάσκηνα, αυξήθηκε η οστική πυκνότητα της σπονδυλικής στήλης, ενώ η BMD του αντιβραχίου και του ισχίου παρέμεινε η ίδια. Εκείνοι που έτρωγαν 100 γρ δαμάσκηνα είχαν ελαφρώς μεγαλύτερη αύξηση στη σπονδυλική BMD από την ομάδα των 50 γρ.,

 

Αλλά η διαφορά μεταξύ των δύο ομάδων δεν ήταν σημαντική - και στις δύο ομάδες (αλλά όχι στον έλεγχο), ένας συγκεκριμένος δείκτης οστού η απορρόφηση που ονομάζεται όξινη φωσφατάση ανθεκτική στο τρυγικό οξύ (TRAP-5b) ήταν σημαντικά χαμηλότερη τόσο στους 3 μήνες όσο και στους 6 μήνες της μελέτης, γεγονός που έδειξε ότι η κατανάλωση είτε 50γρ είτε 100γρ. δαμάσκηνων είχε θετικό, μακροχρόνιο αντίκτυπο στον κύκλο των οστών.


 



Με βάση αυτά τα ευρήματα, οι ερευνητές κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι η χαμηλότερη κατανάλωση δαμάσκηνων - 50 g ή 6 δαμάσκηνα - ήταν επαρκής για τις περισσότερες γυναίκες για να ευεργετηθούν από τα οφέλη.



Tags: οστεοπορωση εμμηνοπαυση οστικη μαζα οστικη πυκνοτητα οστεοπενια

Write a Comment

Related Product

ΔΑΜΑΣΚΗΝΑ οσμωτικά (ΧΩΡΙΣ ΖΑΧΑΡΗ) - δεν έχετε ξαναφάει τέτοια!

ΔΑΜΑΣΚΗΝΑ οσμωτικά (ΧΩΡΙΣ ΖΑΧΑΡΗ) - δεν έχετε ξαναφάει τέτοια!

ΔΑΜΑΣΚΗΝΑ απύρηνα οσμωτικά χωρίς ζάχαρη & συντηρητικάΠροιόν ΣερβίαςΤα συγκεκριμένα δαμάσκηνα είναι σαρκώδη-τραγανά στην υφή και πολύ πλούσια στην γεύση. Σας τα συστήνουμε ανεπιφύλακτα!Τα αποξηραμένα δαμάσκηνα φημίζονται κατά κύριο λόγο για την καθαρκτική τους δράση με την υψηλή περιεκτικότητά τους σε φυτικές ίνες. Ενδεικτικά 10 δαμάσκηνα παρέχουν 7 γρ. φυτικών ινών. Για την δυσκοιλιότητα είναι το Νο1 γιατρικό όπως υποστηρίζουν οι διαιτολόγοι-διατροφολόγοι. Είναι από τα πιο θρεπτικά α..

1,22€