Κόκκινο τσάι rooibos: 7 εκπληκτικά οφέλη του για την υγεία μας

yperikon 21/12/2018 160 0 0

Κόκκινο τσάι rooibos: 7 εκπληκτικά οφέλη του για την υγεία μας

Κόκκινο τσάι rooibos: 7 εκπληκτικά οφέλη του για την υγεία μας

Το τσάι Rooibos είναι ένα κόκκινο ρόφημα βοτάνου που προέρχεται από τα φύλλα του Aspalathus linearisshrub, ενός φυτού που προέρχεται από τη Νότια Αφρική. Πολλοί άνθρωποι το προτιμούν εναλλακτικά του πράσινου ή μαύρου τσαγιού. Στην αγορά βρίσκουμε τσάι rooibos και με επεξεργασία οξείδωσης και χωρίς επεξεργασία. Το τσάι rooibos έχει έντονη και πολύ γλυκιά γεύση. Περιέχει αρκετά αντιοξειδωτικά, τα οποία και εξηγούν σε μεγάλο βαθμό τα οφέλη του στην υγεία μας.

 

7 ισχυρά οφέλη του τσαγιού rooibos στην υγεία μας

 

1. Δεν περιέχει καφεΐνη

Το τσάι rooibos δεν έχει καφεΐνη, οπότε αποτελεί την καλύτερη επιλογή για παιδιά, εγκύους και για όσους παρουσιάζουν ευαισθησία σε αυτή. Αν και η καφεΐνη διαθέτει και αυτή κάποια οφέλη, δεν μπορούν όλοι να την καταναλώσουν με ασφάλεια. Μπορεί να επιδράσει αρνητικά στον ύπνο, να επιδεινώσει το άγχος και να προκαλέσει σωματικά συμπτώματα, όπως ταχυπαλμίες και τρέμουλο.


2. Χαμηλά επίπεδα τανινών

Το κόκκινο τσάι rooibos περιέχει πολύ χαμηλά επίπεδα τανινών. Οι τανίνες περιέχονται σε πολλά φυτά, όπως το μαύρο και πράσινο τσάι, αλλά και στο κόκκινο κρασί. Οι τανίνες επηρεάζουν την απορρόφηση του σιδήρου από τον οργανισμό μας, ειδικά του μη αιμικού σιδήρου, που προέρχεται από φυτά. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα μιας μελέτης του 2013, η κατανάλωση έξι φλιτζανιών κόκκινου τσαγιού rooibos καθημερινά για 6 εβδομάδες δεν επηρέαζε αρνητικά την κατάσταση σιδήρου των συμμετεχόντων.


3. Πλούσιο σε αντιοξειδωτικά

Το τσάι rooibos περιέχει διάφορα αντιοξειδωτικά με την οξειδωμένη εκδοχή του να περιέχει υψηλότερα επίπεδα από την κόκκινη οξειδωμένη. Κάποια από τα πιο αξιοσημείωτα αντιοξειδωτικά είναι η κουερσετίνη και ασπαλαθίνη. Τα αντιοξειδωτικά είναι σημαντικά για την υγεία μας, επειδή καταπολεμούν τις ελεύθερες ρίζες, ο σκοπός των οποίων είναι να βλάψουν τα κύτταρά μας. Τα αποτελέσματα μιας έρευνας σε ζώα έδειξε ότι το τσάι rooibos μπορεί να βελτιώσει την αντιοξειδωτική κατάσταση του ήπατος.


4. Υγεία της καρδιάς

Τα αντιοξειδωτικά είναι σημαντικά για την υγεία της καρδιάς, γι’ αυτό και το τσάι rooibos παρέχει καρδιαγγειακά οφέλη, διατηρώντας τα επίπεδα της χοληστερόλης σε φυσιολογικά επίπεδα. Σε μια έρευνα του 2011, 40 άτομα που κινδύνευαν να εμφανίσουν καρδιαγγειακές ασθένειες κατανάλωσαν έξι φλιτζάνια τσάι rooibos καθημερινά για 6 εβδομάδες. Μετά το πέρας της έρευνας, οι συμμετέχοντες είχαν σημαντικά χαμηλότερα επίπεδα «κακής» πρωτεΐνης και σημαντικά αυξημένα επίπεδα «καλής» πρωτεΐνης, σε σύγκριση με την ομάδα ελέγχου.


5. Διαχείριση διαβήτη

Το τσάι rooibos βοηθά τους διαβητικούς ασθενείς ελέγχοντας τα επίπεδα του σακχάρου στο αίμα και γι’ αυτό μειώνει τον κίνδυνο επιπλοκών. Σε έρευνα βρέθηκε ότι το αντιοξειδωτικό ασπαλαθίνη, που εντοπίζεται στο τσάι rooibos, έχει αντιδιαβητική δράση. Η ασπαλαθίνη μάλιστα βρέθηκε ότι μειώνει τον κίνδυνο εμφάνισης αγγειακής φλεγμονής και αθηροσκλήρωσης


6. Διαχείριση βάρους

Το τσάι rooibos δεν έχει καν θερμίδες, οπότε αποτελεί άριστη επιλογή για όσους προσπαθούν να χάσουν βάρος ή να διατηρήσουν αυτό που έχουν. Σύμφωνα με αποτελέσματα έρευνα του 2014, το τσάι rooibos ωφελεί τη διαχείριση βάρους, αυξάνοντας τα επίπεδα της λεπτίνης. Η λεπτίνη μια ορμόνη που ρυθμίζει την πρόσληψη τροφής και στέλνει σήματα κορεσμού.


7. Λιγότερες ρυτίδες

Αν εφαρμόσουμε τοπικά κόκκινο τσάι rooibos, μπορούμε να βελτιώσουμε την εμφάνιση της επιδερμίδας μας, μειώνοντας τις ρυτίδες, σύμφωνα με ορισμένες έρευνες. Για παράδειγμα, μια μελέτη του 2010 συνέκρινε καλλυντικά από εκχυλίσματα βοτάνων σε μορφή τζελ. Τα εκχυλίσματα ήταν τζίνγκο, σόγια και ένα μείγμα τσαγιού και rooibos. Οι ερευνητές συμπέραναν ότι το μείγμα τσαγιού και rooibos ήταν πιο αποτελεσματικά ως προς τη μείωση των ρυτίδων, ενώ το τζίνγκο ήταν καλύτερο ενυδατικό.


Το διαβάσαμε στο enallaktikidrasi.com

 

Πηγές

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/25212140

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3967803/

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/20412217

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/29388183

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/20833235

https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0308814610005923



 

Tags: χωρις καφεινη κοκκινο τσαι

Write a Comment